Wykaz spraw

Ulga inwestycyjna.

REFERAT PODATKÓW I OPŁAT

Wymagane dokumenty:

Aby ubiegać się o zwolnienie i ulgę inwestycyjną w podatku rolnym należy złożyć:
- wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej,
-  przedstawienie rachunków i faktur (oryginały),
-  zestawienie poniesionych wydatków,
-  potwierdzenie przyjęcia obiektu budowlanego do użytkowania,
-  oświadczenie o zakończeniu budowy i poniesionych kosztach,
-  oświadczenie wnioskodawcy czy jest płatnikiem VAT,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub  rybołówstwie,
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.

Miejsce złożenia dokumentów:

- osobiście: Urząd Gminy w Kołaczkowie, Referat Podatków i Opłat Lokalnych, pl. Władysława Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, pok. 26
- za pośrednictwem poczty
- elektronicznie

Opłaty:

Złożenie wniosku- bez opłaty.
Opłata skarbowa: w przypadku dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury)  - 17 zł
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kołaczkowie:
Bank Spółdzielczy we Wrześni oddział Kołaczkowo
Nr 22 9681 0002 1100 0143 0001 9813

Termin i sposób załatwienia:

Do 30 dni, a w przypadkach spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (złożenia wniosku przez podatnika).

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 333),
2. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz.Urz.UE.L 2013 Nr 352, str. 9)
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11.06.2010 r. w sprawie zakresu informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.(Dz.U. z 2010 r., poz. 810)
4. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Kołaczkowo, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.

Inne informacje:

1. Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
1) budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
2) zakup i zainstalowanie:
a) deszczowni,
b) urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
c) urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
- jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
2. Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja - w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
3. Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat.
3a. Kwota ulgi inwestycyjnej jest odliczana z urzędu w decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego. Podatnicy obowiązani do składania deklaracji na podatek rolny odliczają, określoną w decyzji w sprawie ulgi inwestycyjnej, kwotę przyznanej ulgi od należnego podatku rolnego.
4. Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego niewykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których przyznana została ta ulga, lub przeznaczenia ich na inne cele niż określone w ust. 1.

Formularze i załączniki: